85
MCCCCCIII, SETTEMBRE.
8(i
       A dì 15. Fo Pregadi per la maleria di domino Tuzo di Costanzo, per la intromission di sier Bernardin Loredan stalo synico in Cypro. Parlò domino Rigo Antonio, per Tuzo : rispose sier Bernardin Loredan synico ; poi domino Bernardin di Grassi, rispose domino Francesco Fazuol avochato fischal. Andò le parte : 43, 39, 27, et iterum 42, 41 et 22, nihil captum. A un altro conseio.
       A dì 16. Fo posto parte in Pregadi, di dar a Zuan Mato castelan nostro nel castel di Cremona, ducati 25 di provision al mexe, a page 8 a l’anno, 43 et fu presa. Et prima havia ducati 20.
      Di sier llironimo Contarmi proveditor di l’armada, date in galla a Corfù a dì 3 septembrio. Come a dì ultimo dii passato consigliò Santa Maura al zanzacho di Angelo Castro, con tutte le ar-tilarie e munilion se atrovavano a prenderla con 7 schiavi. Item, a dì 2 poi zonse a Corfù con uno messo dii ditto sanzacho, per inquerir di schiavi presi, justa li capitoli, a Santa Maura, e fono trovati 8, e per zornata vanno calando il resto con gran fa-licha.
       A di 16. Fo Pregadi. Et fo lettere di Roma, di
   10	et 11. Come il Cardinal Roan e Ascanio intrò in Roma, e lutti Gridavano: uAscanio„.Item, francesi è intorno di Roma alozati, et il Colegio non parla di intrar in conclavi. Hanno fato 2500 fanli soto do cardinali, videlicet Salerno e Medici ; e li ponti per passar francesi fonilo fati fuor di Roma ; e il gran capitanio yspano à fato brusar li strami di là dii Tevere ; e non si parla de intrar in conclavi lino non ensa francesi e spagnoli di li via.
       Di Roan, che debi esser papa, niun vi parla, ma beh si nomina 4 cardinali, videlicet San Piero in Vincida, Siena, Napoli et Capaze.
        Noto : scrito fo per Pregadi a li nostri cardinali. videlicet a P orator nostro, li dicha debino dar il voto suo a San Piero in Vincula over a Napoli.
       Di Franza, lettere. Nulla da conto ; e di Eiemagna, di sier Alvixe Mccenigo orator nostro,, come si aspectava l’archiducha.
       In questo Pregadi, poi tolto licenlia dal Conseio di parlar a perlongar la muda a le galie, e posto per tulli dii Colegio la parte, excepto sier Antonio Trun savio dii Conseio, sier Piero Capello savio a terra ferma, sier Zuan Dolfin e sier Vido Antonio Trivixan savii ai ordeni, e parlò sier Zuan Dolfin. Li rispose sier Lunardo Emo, e tandem fu preso perlongar le mude a le galie di viazi 10 zorni di più, videlicet lino a dì 30 novembrio etc., ut jarn scripsi.
    A dì 17. Fu gran Conseio, e zonse lettere di Roma di 12 cl 13. Come francesi miravano in Roma, e il Cardinal Roan feva gran pratiche al papto, e il Colegio haveano electo 3 oratori, videlicet re di romani, Anglia e il nostro a guardar cerio corador, perchè si voleano redur in conclavi ; ma il nostro orator rel'udò tal cargo, dicendo era dotor e non armigero.
    Fu posto a gran Conscio parte per li consieri, che, de ceetero, la parte T) ver graeic poste in gran Conseio, non se intendesscno prese si le non arano auto in tulio ballote 600. E fo bona parte, la* qual parie fo posla a dì 21 septembrio, in gran Conseio.
Ave 920, 125, 6.
    A dì 19. Da sera. Vene lettere di lloma di 16, Come in quel sabato, a hore 18, li reverendissimi cardinali erano in capella di San Piero, justa il solito, videlicet in palazo, intrali in conclavi per numero 37. Qualli fonno, sarano notadi qua avanti. Item, che Spagnoli sono con le zente mia 12 di Roma, e francesi 8.
     In questi zorni, hessendo inlrato il signor Pan-dolfo Malatesta in Arimino, ma mandava la rocha haver, mandoe a la Signoria nostra el signor Carlo suo fradello, qual fo in Colegio.	43*
    Galie sono al presente fuora, 1503.
            A dì.... septembrio.
Sier Marco Antonio da Canal, fo galia......partì 4 fevrer 1500.
Sier Cabriel Soranzo, fo
   galia..........partì primo aprii 1501.
Sier Alvixe Loredan, proveditor ........partì 8 dito.
Sier Zuan Vituri, .... partì 19 zugno.
Sier Zacharia Loredan, . parli 23 fevrer.
Sier llironimo Zorzi, . . parti 5 marzo 1502.
Sier Zuan Moro,.....parti 14 ditto.
Sier Zuan Morexini, bora è sier llironimo Lion,. partì 20 aprii.
Sier Pexaro da cha’ da Pexaro, .........partì 11 aprii 1503.
Sier llironimo Contarmi
   proveditor,......partì 2 mazo 1502.
Sier Andrea Bondimicr,. parti 15 aprii 1503.
Sier Bortolo Dandolo, . parti 21 dito.
Sier Marco Gradenigo, . parli 27 diio.
                           N.° 13.