Ili
MDXXI, NOVEMBRE.
112
    come ho scrito, Alfonxo Zanzes, è di stai tira picola,
   di anni.....E intrato in Colegio, el Doxe li vene
    a pe’ dii tribunal, et menalo a sentar apresso, apre-senloe la letera di l'Imperador, qual publice lo leda. Erano alcuni spagnoli habitanti in questa terra,
   primo Itames consolo et Calzerai!...... et altri e
    la sala piena ; la copia di la qual letera scriverò qui di soto. Poi parloe el Doxe come......
SO1’ 1521, die 8 Novembris, in Consilio X ciim Additione.
        Clic per le rason el cause bora dechiarite, sia, per autorità di questo Consejo, preso che, non obslante alcuna deliberation in contrario desponente, qual per liacvicc tantum sia suspesa, tutti quelli zenli-lhomeni nostri che vorano depositar per impresiedo ducati 100 per uno in danaro contadi et non in sconti, o altramente, a la cassa di ditto Consejo per tutta la septimana proxima futura, provando ai Avo-gadori nostri di Comun la età di anni 18 compidi, sia et se intendi haver la prova di anni 20 compidi et possino venir nel Mazor Consejo. Et quelli che proverano la età di anni 20 compidi, se intendi che liabino la prova de anni 25 compidi et similitcr possino venir nel Mazor Consejo; li qual ducati 100 li siano restituiti dei danari dei depositi del sai, vi-delicet dei danari restava del mexe de Marzo et del mexe de Mazo 1526, tutta volta dechiarando che non possano haver el beneficio di la presente grafia se prima non haverano portado un bolelin del Camerlengo de dito Consejo de haver esborsato li diti ducali 100 in danaro contadi, ut supra, da esser leto in questo Consejo. Hoc etiam addito, che tutti quelli che vorano depositar dita summa, ut supra, per sui fidi o altri che fusseno menori de età, lo possino far a suo beneplacito; et quelli per chi sarà deposita possino conseguir al tempo limitalo per la presente parte el beneficio per essa dechiarito con i muodi sopraditti. Et i danari si Ira-zerano tali de causa non se posano spender in altro che ne le oecorenlie de la presente guerra ; et cussi sia publicata nel nostro Mazor Consejo.
      Publicata die X in dicto Mazor Consejo.
Die 13 Novembris in Consilio X cura Additione.
Po deliberalo ultimamente in questo Consejo, per le cause alora dechiarile, che tulli quelli zenlilhomeni
          (1) Le carte 78, 78 *, 79, 79 * sono bianche,
noslri che volesseno depositar per impresiedo 100 ducali per uno a la cassa de questo Consejo per lutla la settimana presente, provado la elade de anni 18 compidi, se intendesse aver la prova de anni 20 compidi, et quelli de anni 21 compidi se inlendesseno haver la prova di anni 25 compidi, et venir nel Mazor Consejo eie., ut in parte ; et perchè ne sono molti che volentiera darjano in don ducati 50 in 80 * luogo di ducali 100 ad impresledo, non è salvo che bene dar opera de desgravar el più che si pole i depositi nostri deputadi a lai restitutione. Però l’ande-rà parie, che per autorità de questo Consejo sia preso che quelli zenlilhomeni noslri che darano in don a la Signoria nostra ducali 50 per uno, siano et esser se intendano a la instessa condition come se havesse deposità ducati 100 ad impresiedo.
    Da poi disnar, fo Consejo di X con la Zonta et 81 fono acetadi 4 in Pregadi con dar ducati 400 ad im-prestedo, e l’ubligation dii deposilo dii 152C come li altri.
Sier Antonio di Prioli qu. sier Marco, da San Severo.
Sier Zuan Corner di sier Zorzi cavalier, provedador,
    fo podestà e capitanio a Ruigo.
Sier Nicolò Venier qu. sier Antonio, da San Felixe.
Sier Antonio Mozenigo di sier Alvixe el cavalier, fo
    savio ai ordeni.
    Item, preseno che lutti quelli che vorano depositar ducati 100 in contadi e non in sconti a li Ca-mcrlcngi di comun havendo anni 18, habino la pruo-va di anni 20 et possano venir a Consejo; et avendo anni 20, habino la pruova di anni 25. La reslitution li sia fatta dii deposito dii sai 152G, ut in parte.
   Di Verona, di sier Bernardo Mar sello podestà et sier Francesco da cha’ da Fexaro capitano, di 7. Come haveano auto aviso che 1500 lanzinech erano parlili dii campo pontificio e cesareo et erano zonti a Lonà e venivano a Peschiera per ritornar a caxa loro facendo la voiIa di Trento, et che pagavano le vituarie tolevano a tulli. Dicono esser partiti dii campo per non intendersi ben con spagnoli.
    In questo Consejo di X fo leto una nova suplica-tion di sier Zuan Emo di sier Zorzi cavalier procu-ralor, è in exilio, qual voi donar a la Signoria ducali 1000 in contadi, venirse a presentar a le prexon, et esser in quel grado che era quando fu preso di re-lenirlo a requisition di passali e di presenti Avoga-dori, overo donar a la Signoria ducali... et sia as-