1. Circa rinvio di Toumon.1 a) Il Vescovo agostiniano «li Asralona Alvaro ile Benavente, Vicario apostolico ili Kiangsi, al re ili Spagna. Ginton. 7 dicembre 1707. ... Ducebat secum patriarch a [Toumon] ingentem hominnm coiui-tantium copiam, quae multum ctiam augebatur magno numero missio-nariorum, qui «e ipsi iungebant in Chinis. Tanta veluti aulicorum et servonnn turba sufBcere poterai cuilibct Xuntio A post. Sedis ad faciendum Matriti ingrassimi satis superbum. Ad haec iam inde a principio affectabat ille dare signa suae authoritatis non inter gentiles minus quam inter christianos, id quod penitus erat «alienimi. ab eo more, quem tenere debent in China superiore«. — Iunio mense profectus ipse eram Cantonem ad salutamiurn patriardham. Commoratus apnd ipsum per tres paene belxlomades, satis ab unde didici, quod in suo procedendi modo non tenerci consuetum ordinem et usitatas leges ... Archivio di Stato di Monaco, IcsultU-a in genere fase. 16, u. 278. I») Kilian Stumpf al Viceprovinciale Montelro. Pechino, 29 maggio 1707. De Kev"' V., sociorum et totius missionis casu quantum doleamus l‘ekini, quis explica bit? Missionarii quidem caeteri de huiusmodi tristis-simis eventi» dolore simplici, quod videant sine causa interiisse vineam, quam excolebant, nos triplici afllictione conterimur: 1. omnibus communi, sed nobis «cerbiore. quo enim stuKiiosius missionem nostri» labo-ribns fovimus. eo profundius contristamur in eius excidio; insuper in i Nelle carte lasciate dal defunto autore per l'appendice dei volume XV si è trovato Solo un documento, che qui porta 11 n. 17. Per colmare la lacuna, vengono qui riportati alcuni documenti riguardanti la questione dei riti cinesi. Se questi riguardano tutti il punto favorevole ai gesuiti, ciò viene giustificato dal fatto, che la parte avversaria mano mano ha messo in luce 1 suol nelle numerose pubblicazioni giansenistiche e in quel tempo ha, in certo modo, dominato il giudizio degli storici. E cosi anche la scelta del documenti può darci naturalmente soltanto un tentativo, poiché sui momento non è neanche da pensare ad una raccolta completa. Dove non è altrimenti notato, questi documenti si trovano nell'A re bivio dei Gesuiti.